REKLAMAČNÍ ŘÁD

obchodní společnosti Parket koncept s. r. o.


se sídlem Brněnská 3163/38, 695 01 Hodonín


identifikační číslo: 26296306


zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 42455


pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.parketoutlet.cz.

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ


1.1. Tento reklamační řád (dále jen „reklamační řád“) obchodní společnosti Parket koncept s. r. o., identifikační číslo: 26296306 (dále jen „prodávající“) vydává prodávající v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, a to za účelem informovaní spotřebitelů o podmínkách a způsobu reklamace, o postupech uplatňování a vyřizování reklamací, stížností a podnětů spotřebitelů, včetně informace o tom, kde je možné reklamaci uplatnit a o vykonávaní záručních oprav týkajících se zboží zakoupeného v internetovém obchodě.


1.2. Tento reklamní řád se nevztahuje na zboží nebo nároky z vad zboží, které bylo zakoupeno na internetovém obchodu jakoukoli osobou, která není podle pravidel ochrany spotřebitele považována za spotřebitele.


2. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ A ZÁRUKA ZA JAKOST


2.1. Práva a povinnosti smluvních stran týkající se práv spotřebitele z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy, zejména ustanoveními § 1914 až 1925,2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku ČR, zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, a zákonem č. 250/2007 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.


2.2. Podrobnosti o odpovědnosti prodávajícího za vady zboží jsou uvedeny v čl. 7 Obchodní podmínky prodávajícího, dostupné na internetové adrese Obchodní podmínky.


3. POSTUP PŘI UPLATNĚNÍ PRÁV Z VADNÉHO PLNĚNÍ – REKLAMACE


3.1. Práva vyplývající z odpovědnosti za vady zboží uplatní spotřebitel u prodávajícího nebo případně u osoby určené k opravě, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro spotřebitele bližším, uvedená v potvrzení vydaném prodávajícímu ohledně rozsahu práv vyplývajících z odpovědnosti za vady. S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba podle předchozí věty, je prodávající povinen přijmout reklamaci v jakékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání prodávajícího.


3.2. Práva ze zodpovědnosti za vady zboží může spotřebitel konkrétně uplatnit zejména osobně na adrese Brněnská 3163/38, 695 01 Hodonín nebo elektronickou poštou na adrese podpora@parketoutlet.cz. Predodávající doporučuje využít Reklamační formulář.


3.3. Uplatní-li spotřebitel reklamaci, je prodávající nebo jím pověřený zaměstnanec povinen informovat spotřebitele o jeho právech vyplývajících z uplatnění nároků na odpovědnost za vady zboží v záruční době a na základě rozhodnutí, které z těchto práv spotřebitel uplatňuje, určí prodávající nebo jím pověřený zaměstnanec způsob vyřízení reklamace neprodleně, ve složitých případech nejpozději do tří pracovních dnů ode dne podání reklamace, v odůvodněných případech, zejména pokud je vyžadováno složité technické zhodnocení stavu zboží, nejpozději do 30 dnů ode dne podání reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace vyřídí okamžitě, v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit i později; vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dní ode dne podání reklamace. Pokud k převzetí předmětu reklamace prodávajícím dojde v pozdější den, než je den uplatnění reklamace, začíná lhůta pro vyřízení reklamace běžet ode dne převzetí předmětu reklamace prodávajícím; nejpozději však od okamžiku, kdy prodávající znemožní nebo zabrání převzetí předmětu reklamace. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu výrobku za nový výrobek.


4. POSTUP PRO VYŘÍZENÍ REKLAMACE


4.1. Prodávající vydá spotřebiteli potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje. Je-li reklamace uplatněna prostřednictvím prostředků dálkové komunikace, je prodávající povinen potvrzení o uplatnění reklamace doručit ihned; není-li možné potvrzení doručit ihned, doručí jej prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vybavení reklamace; potvrzení o uplatnění reklamace nemusí být doručováno, pokud má spotřebitel možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem.


4.2. Pokud spotřebitel reklamaci výrobku uplatnil během prvních 12 měsíců od koupě, může prodávající vyřídit reklamaci zamítnutím pouze na základě odborného posouzení; bez ohledu na výsledek odborného posouzení nelze od spotřebitele požadovat úhradu nákladů na odborné posouzení ani jiné náklady související s odborným posouzením. Prodávající poskytne spotřebiteli kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace nejpozději do 14 dnů ode dne vyřízení reklamace.


4.3. Pokud spotřebitel reklamaci výrobku uplatnil po 12 měsících od koupě a prodávající ji zamítl, osoba, která reklamaci vyřídila, je povinna v dokladu o vybavení reklamace uvést, komu může spotřebitel výrobek zaslat k odbornému posouzení. Je-li výrobek odeslán k odbornému posouzení určené osobě, náklady na odborné posouzení, jakož i veškeré další související účelně vynaložené náklady nese prodávající bez ohledu na výsledek odborného posouzení. Pokud spotřebitel odborným posouzením prokáže odpovědnost prodávajícího za vadu, může reklamaci uplatnit znovu; během provádění odborného posouzení neuplyne záruční doba. Prodávající je povinen spotřebiteli uhradit do 14 dnů ode dne opětovného uplatnění reklamace veškeré náklady vynaložené na odborné posouzení, jakož i veškeré s tím spojené účelně vynaložené náklady. Opětovně uplatněnou reklamaci nelze zamítnout.


4.4. Vyřízením reklamace se rozumí ukončení reklamačního řízení předáním opraveného výrobku, výměnou výrobku, vrácením kupní ceny výrobku, zaplacením přiměřené slevy z ceny výrobku, písemnou výzvou k převzetí plnění nebo jeho odůvodněným zamítnutím.


4.5. Prodávající vydá písemný doklad o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění odmítnutí reklamace, a to nejpozději do 30 dnů ode dne podání reklamace, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace, pokud lhůta pro její vyřízení začala běžet ode dne převzetí předmětu reklamace prodávajícím.


4.6. Prodávající v potvrzení o vybavení reklamace uvede případně i lhůtu pro vyzvednutí reklamovaného zboží. Pokud si spotřebitel ve stanovené lhůtě nevyzvedne reklamované zboží nebo se mu nepodaří doručit reklamované zboží na adresu oznámenou prodávajícímu v rámci reklamace nebo známému prodávajícímu z objednávky, je prodávající oprávněn účtovat přiměřené skladné nebo zboží svépomocí prodat na účet spotřebitele. O tomto postupu musí prodávající předem informovat spotřebitele a poskytnout mu přiměřenou lhůtu pro převzetí zboží nebo k oznámení nové adresy pro doručování. Náš postup pro podávání stížností najdete zde.


5. ZÁVEREČNÁ USTANOVENÍ


5.1. Tento reklamní řád tvoří nedílnou součást obchodních podmínek prodávajícího. V případě odlišné úpravy uvedené v reklamačním řádu a v obchodních podmínkách má přednost znění reklamačního řádu.


5.2. Prodávající je oprávněn reklamační řád kdykoli měnit, přičemž nové znění vstoupí v platnost jeho zveřejněním.

 

V Hodoníně dne 19. 1. 2022